Tuesday, December 30, 2008

Årskrönika tennis Kistalight


Lär av spelsmarta mademoiselle Justine Henin. Slå igenom backhanden, liksom forehanden – hela vägen! Mod – våga gå på nät använd din fina volley på forehandsidan. Bilder från Melbourne tournament 2008

Kistalight har gått på avslut med tennisåret genom att delta i Hanssons kanna. En handicap-turnering i vår tennisklubb. Gått vidare till ungefär kvarten där jag möter övermäktigt motstånd trots fina handicappoäng.
- Tränar du nåt med tennispoolen frågar jag min motståndare i en paus?
- Du jag slår samtliga tränare där – har faktiskt försörjt mig i fem år som tennistränare i Kungliga genom att träna juniorer och äldre spelare säger min motståndare som är licensierad spelare och som till vardags, mest på helgerna, spelar divisionsspel i herrar 45-klassen.
- Kistalight finner trots allt tröst i några fina poäng. In i banan, väl genomslagen forehand, djupt ned på motståndarens backhandsida, sedan snabbt på nät med fin vass forehandvolley.
Får bli ett nyårslöfte från Kistalight.

- Visa mod!
- Gå på nät!
- Fortsatt fokus i matchsituationerna och rör på fötterna!
- Öka lusten att vinna!


Okej annars när det gäller facit i gruppspel under spelåret. Deltagit i 9 omgångar av 11. Borta 2 omgångar p g a ögonoperation. Ser när jag summerar att jag vunnit tre gruppspel. Helt okej för min del ger en vinstprocent på över 33, 3 procent i gruppspelsvinster, motsäger i viss mån påståendet om att lusten att vinna behöver utvecklas.
- Måste vara nöjd med det resultatet!
Här några bloggar från Kistalights tennisår.

Konsten att se för en veteran - kändisspotting
Justine Henin Light
På centercourten - Sommartider hej...hej
Wimbledon Light - Sommartider hej...hej
Kvotering Light

Andra bloggar om tennis: Andra bloggar om Kista:
© Thommy Sjöberg

5 comments:

Sara Ödmark said...

Wow. Det är inte alla som gör en tennisårskrönika.

Thommy Kistalight said...

Tackar för det och God fortsättning på nya året.
Kan verka pretentiöst så där med årskrönikor!
Men på Kistalight tar vi det lätt både med tennis och annat - sic!

Även om vi har ambitioner.

Thommy Kistalight said...

Svårt att kolla ett nyårslöfte typ att röra på fötterna!
- Hur mäter man det?
Sånt kallas målrelaterad uppfyllelse

Dock något lättare med att kolla mod att gå på nät!

Anonymous said...

Bakfyllenalle said...
Hej Lars Thommy!
Såg att du gillar tennis, kul!
Tänkte tipsa om att vi startat en ny tennisblogg med liveuppdateringar från AO och rapporter från ATP-touren med personlig touch och mycket entusiasm.
Och en del trams.
Hoppas du gillar den!

http://gulinstinkt.blogspot.com/

Vänligen
/Rickard och Johan

Thommy Kistalight said...

Vinner av bara farten årets första gruppspel.
Vinner sista matchen med ambitionen att ej åka ur gruppen.
Upptäcker efter matchen när det är dags att fylla i resultatet att jag överraskande vunnit gruppen med resultatet en vinst, en oavgjord och en knappt förlorad match.
Sens moral: Spela som om det var risk att åka ur gruppen och du vinner den!