Hisspitch
- Fyra små rackare tryckt på eget förlag med Kistalight i titlarna
- Små upplagor - Just for fun
- Tema förort och allehanda resor
- Säljer och ger bort till släkt, vänner, elever och arbetskamrater
- Litterära och konstnärliga ambitioner med text och form
- Kortprosa som idé för webben
- Finns även en blogg Kistalight – kulturbitar från Kista, världen och Norra Öland
- 33 332 besökare på bloggen sedan maj 2009
- Blivande läsare av Kistalight som e-book!
- Finns dom där bland mina läsare på webben?
©Thommy Sjöberg
3 comments:
Kistalight går på kurs och lär sig nya begrepp som t ex hisspitch!
Varför Hisspitch
En hisspitch är ett hjälpmedel för att snabbt sätta in någon i ett projekt eller en idé.
Den innehåller tillräckligt mycket information för att få någon intresserad men inte uttråkad.
Den är uppbygd så att åhöraren inte behöver vara så insatt i ämnet.
Den är en överblick av ämnet och skall vara gjord som en konversationsstartare.
Innehåller inte alla detaljer
Lyfter fram de saker som är mest intresseväckande
Vad får en investerare ut av din idé.
En gång till!
En hisspitch måste ha:
En hook. En liten kort början som får dom intresserade, en fråga eller ett påstående.
Vara kort, helst inte över en minut lång (150-225 ord).
Passion. Du måste visa upp att du kan vara den drivande faktorn i ett samarbete.
En fråga. En hisspitch måste sluta med en fråga; om det nu är "Kan jag använda dig som referens" eller "Kan jag kontakta dig igen och berätta mer".
Kulturkonsumenter förenen eder!
Kistalight har fått i uppgift över att fundera över vilka som kan vara hans målgrupp som läsare.
Här pratar vi Stockholm!
Läsare av romaner!
Åskådare på teatrarna!
Prenumeranter av kultur på webben!
Besökare på muséer!
Åhörare av debatter, lyssnare på P1 och music-lovers i P2!
- Är inte det i själva verket en medelålders lärarinna från Kärrtorp med akademisk examen i humaniora?
- Kanske singel!
- Kistalight bara undrar?
Post a Comment