Monday, June 19, 2006

Bita ihop


Fotbollsfans är vi allihopa. Ibland är det bara bita ihop. Igår gick det trögt för mina gulgröna favoriter. Visst det löste sig i andra halvlek. Ronaldo ser inte ut att vara i form och är inte vän med bollen. Precis som Zlatan – men okej man ska vara bäst när det gäller.
Bara att bita ihop så länge. 
Precis vad jag gjorde när jag mumsade på hårda ekologiska chips av mandelpotatis och klunkade öl. När Adriano sköt 1-0 rök delar av en tand aj…aj…aj. 
Bara att bita ihop och beställa tid hos tandläkaren!
Eu sou brasiliero.
Som tröst citerar jag en dikt av Ho Chi Minh. Onkel Ho som betraktas som en god revolutionär och kommunist. Kanske kommer det också att omprövas en dag och visa sig vara falsk revolutionsromantik.
Vem vet?

Avsked till min tand

Min vän du är hård och framstående
inte mjuk och lång som tungan.
Tillsammans har vi delat ljuvt och lett.
Nu går du åt ditt håll
Och jag går åt mitt håll.

Hur som helst dikten är signerad av Onkel Ho

2 comments:

knutanders said...

Om du tror allting som du läser, bättre att inte läsa.
/Japanskt ordspråk/
Hälsningar söder om söder

Thommy Kistalight said...

Flitigt läsa gör dig klok
därför läs varenda bok.
Falstaff Fakir