Sunday, October 16, 2005

Hälsning från Kista


- Edward Hoppers Nighthawks från 1942 en vision av ensamma bloggare eller är det James Dean och Humprey Bogart på barrunda på de Förlorade illusionernas saloon?
I dag lägger vi ut en gammal hälsning från Kista samtidigt som vi passar på att gratta Det Progressiva USA till en spännande blogg och att ha blivit citerade en gång till i Dagens Ekos bloggkrönika 8 oktober.
- Är det Hoppers ensamhet ovan som återfinns även på Gävle Centralstation?

LarsThommy Says:
September 12th, 2005 at 12:06 pm Visit LarsThommy
Hello from Kista!
Jag lyfter på kepsen, i det här fallet en gammal Harry boy-keps, och gratulerar Det progressiva USA till en spännande, rolig och tänkvärd sida som jag lyssnade på i lördags-Ekot 10/9. Spännande tankar, jämförelser, mellan dagens katastrofer och första världskrigets och kejsardömenas sammanbrott.Tycker att Blogging alone, som jag hittade när jag gick in på din sida, är en utmärkt titel på bloggandet men tror inte att det är en specifik svensk företeelse utan tror att den finns generellt i västvärlden. Hoppers målning ovan speglar stämningar som fanns i USA redan 1942, krigstid, eller tidigare och får kanske stå för ödsligheten i det moderna samhället? Kanske också en symbol för en mörk värld i krig där USA stod ensamma för ljus och hopp?
- Blogga kan man säkert göra av tusen olika skäl men den gemensamma minsta nämnaren är säkert ett behov av att bli sedd.
Om man inte tillhör de professionella bloggarnas skara förstås - för dom vill säkert bli ännu mer sedda.
I mitt fall rör det sig om en massa bitar jag knåpat med och försöker få någon struktur på och så tycker jag att de gör sig bra i tryck, får en sorts kickar av det, frågan är om detta är en typisk egotripp? Sen verkar det som om bloggandet börjar leva sitt eget liv med funderingar om just detsamma, mailande, skriva bitar som man inte alls hade tänkt sig och surfa och kika på andra bloggisar.
Hälsningar från Sveriges Silicon Valley från LarsThommy
PS Mitt namn är inte en anonym bloggares eller någon fotbollspseudonym utan jag heter faktiskt så plus efternamn förstås.
Inte arbetar jag med IT heller men granne det är jag med Kista hightech industri.
Copyright LarsThommy

No comments: