Wednesday, February 01, 2006

Sandor slash Ida II


Sandor slash Ida, jag identifierar mig med eller känner för……… välj ett alternativ och lär känna varandra!

Namn
Sandor/Ida

Göteborg/Stockholm

Shake/ballett

Hårdrock/Opera

Mysa hemma/Disco

Vanlig/Speciell

Studier/Sitta på Café

Märkeskläder/"vanliga-"

Cool och känna till? Gucci/Demokrati

Ta ställning/sköta sig själv

Sprit - öl/Gräs - hasch

Nykter/Salongsberusad

Gänget/Bästa kompis

Chat/Brev

Tåg/Buss

Familj/Single

Blond/Brunett

Fotbollsspelare/Dansare

Fantisera – på nätet/ Tala sanning på nätet

Testa (två och två och gå runt i klassen)/ - Lycka till! Copyright LarsThommy

2 comments:

Anonymous said...

Jag har inte sett filmen och inte läst boken. Min ena son var tvungen att läsa den i skolan och han tyckte den var jättedålig. Sedan hyrde han filmen och tyckte den var ännu sämre.
Men han har inte kunna säga vad han tycker är dåligt med den.
Egentligen borde jag väl se den själv, för att bilda mig en egen uppfattning. Alla andra säger ju att den är så bra.
RS
kulturbloggen.com

Thommy Kistalight said...

- Sandor slash Ida är inte speciellt grabbig. Det saknas uttalad action men visst förekommer även sådana scener.
Kärlekstemat i filmen fungerar alltså säkert bättre för tjejerna i den här åldern.