Tuesday, January 03, 2006

Eggeby gård - Järvafältet 10:23




Kraftfulla istappar på Café Grönlingens stuprännor, rimfrost i alm, ek, lind och syren.
Igelbäcken porlar trots kylan och i talldungen strax intill trummar en hackspett.
Det knirrar och knarrar från mina vinterkängor när jag promenerar på den packade vintersnön nära runstenen vid Eggeby.
Naturen har tagit över i dag.
Kista, Rinkeby och Tensta ligger inpackade i vinterdis och Kistaskrapan är dold i tjockan och på Järvafältet råder landskapet.
Allt som påminner om förort och betong är bruset från trafiklederna.
Över brospannen i dimman mellan Rinkeby och Tensta lösgör sig en långtradare .
- Miljonprogrammen - bara en dröm!?

Copyright LarsThommy

2 comments:

Thommy Kistalight said...

- Borde skaffa mig en digitalkamera.
- Vilka bilder kunde det inte ha blivit i dag!

Anonymous said...

Snyggt skrivet. Nästan samtidigt var jag och min son ute och promenerade i snön från Sollentuna till Kista. Med snö överallt blir det liksom magiskt.
RS
kulturbloggen.com